EN

Mantle je oficiálne predstavené, ale...

Po vyše dvoch rokoch vývoja je Mantle API síce oficiálne predstavené, ale v skutočnosti to nie je také jednoznačné. Prvá hra, ktorá podporuje novú API je podľa plánov Battlefield 4. Podporu dostala pred pár dňami pomocou aktualizácie. Avšak Catalyst 14.1 Beta ovládač, nutný pre využitie Mantle, stále chýba...

Pôvodne mala byť Mantle aktualizácia pre Battlefield 4 vydaná ešte v decembri 2013. Vydanie ale muselo byť presunuté na január 2014 a pár dní pred koncom mesiaca sa objavili na Twitter špekulácie, že to švédske štúdio stojace za hrou nestihne. Nestalo sa tak. Vo štvrtok o 10:00 CET bola cez Origin vydaná ~1,2 GiB veľká Mantle aktualizácia pre Battlefield 4

Catalyst 14.1 Beta ovládač, ktorý prinesie vylepšenia frame pacingu a podporu Mantle API, ale stále chýba. Pôvodne mal byť vydaný spolu s Mantle aktualizáciou pre Batllefield 4, avšak kvôli problémom s "inštalačnou rutinou" bolo jeho vydanie presunuté na neurčito. S vydaním môžeme počítať s najväčšou pravdepodobnosťou v pondelok a o tejto skutočnosti vás budeme informovať. Či je Catalyst 14.1 Beta oficiálne zverejnený môžete skontrolovať aj samy na nasledujúcom odkaze.

Aktualizácia: V nedeľu 4:00 CET vydalo AMD oficiálne pre verejnosť Catalyst 14.1 Beta ovládače. Viac informácií nájdete v nasledujúcej novinky.

AMD napriek tomu zverejnilo ďalšie informácie o náraste výkonu v Battlefield 4 vďaka Mantle. Doteraz bol známy len maximálny nárast výkonu s Mantle a Kaveri APU. Ako vyplýva z technických detailov API, čím je procesor viac limitujúcim faktorom (výkon CPU nie je dostatočný pre grafickú kartu alebo hru), tým je nárast výkonu vďaka low-level API vyšší. Kalifornská spoločnosť namerala s použitím A10-7700K (Kaveri) a Radeon R9 290X nárast výkonu 40,9% v rozlíšení 1920x1080 a 40,1% v rozlíšení 2560x1600 oproti Direct3D 11.1. Ďalšie nastavenia sú Ultra kvalita obrazu a 4xMSAA.

Spojenie rýchlejšieho procesora Intel Core i7 4960X a slabšej Radeon R7 260X prinesie už len 2,7% nárast v rozlíšení 1920x1080 a 1,4% v rozlíšení 2560x1600. Ďalšie nastavenia boli Ultra kvalita obrazu a zapnuté FXAA. V tomto GPU limitovanom prípade nedokáže Mantle pochopiteľne priniesť veľký nárast výkonu. Zároveň upozorňuje AMD, že sa API nachádza v skorom štádiu a v budúcnosti môžeme očakávať ďalší nárast výkonu.

Nárast výkonu Mantle voči Direct3D 11
 1920x1080 (1080p)2560x1600 (1600p)
Battlefield 4 
AMD A10-7700K a Radeon R9 290X+40,9%+40,1%
Intel Core i7 4960X a Radeon R7 260X+2,7%+1,4%
Star Swarm technologické demo 
AMD A10-7700K a Radeon R9 290X+319%+281%
Intel Core i7 4960X a Radeon R7 260X+5,1%+16,7%

Okrem toho boli zverejnené merania zo Star Swarm technologického dema, ktoré je založené na Nitrous Engine od Oxide Games a predstavuje skoro ideálny prípad pre Mantle. Demo využíva obrovské množstvo príkazov na vykreslenie (drawcalls) pre vykreslenie veľkého množstva objektov. To je slabina Direct3D a vďaka tomu prináša Mantle v spojení s A10-7700K a Radeon R9 290X až 319% nárast výkonu v rozlíšení 1920x1080 a ešte 281% v rozlíšení 2560x1600. Kombinácia Intel Core i7 4960X a Radeon R7 260X prináša ešte 5,1% v rozlíšení 1920x1080 a 16,7% v rozlíšení 2560x1600. Ďalšie nastavenia boli v oboch prípadoch nastavené na Extreme.

Johan Andersson, technický riaditeľ DICE a Frostbite engine, zverejnil v blog príspevku bližšie informácie o Battlefield 4 Mantle aktualizácii. Momentálne prinesie zapnutie Mantle API podľa oficiálnych informácií vyšší nárast výkonu len v spojení s Radeon R9 290X, R9 290 a R7 260X. Na začiatok nie sú teda Mantle ovládače optimalizované pre všetky AMD grafické karty založené na Graphics Core Next architektúre (GCN). Len pre tie, ktoré majú vylepšenú GCN architektúru. Oficiálny názov pre túto architektúru nie je, ale rozšírené je označenie GCN 1.1. Preto by mali byť ovládače tiež dobre optimalizované pre HD 7790 a APU Kabini, aj keď oficiálne potvrdenie neexistuje. Mantle v spojení s Radeon grafickými kartami R9 280X, R9 270(X) a HD 7000/8000 série má byť čo najskôr optimalizované, a potom tiež priniesť vyšší nárast výkonu. Ako operačný systém sú podporované Windows 7, 8 a 8.1 v 64 bit verzii. 

Aj DICE zverejnilo príklady nárastu výkonu vďaka Mantle API. Začiatok robí systém založený na APU Kaveri bez diskrétnej grafickej karty, nasledovaný systémom s AMD FX-8350 procesorom a Radeon HD 7970 grafickou kartou. Tretí systém predstauvuje high-end zostavu s Intel Core i7-3970X procesorom a dvoma Radeon HD 290X grafickými kartami v CrossFire. Nárast výkonu je v rozmedzí 14% s prvou zostavou až 58% s poslednou. Posledná zostava je kvôli dvom Radeon R9 290X v CrossFire, napriek výkonnému procesoru, limitovaná jeho výkonom. Zaujímavé je tiež, že druhá zostava s Radeon HD 7970 by nemala zatiaľ priniesť výraznejší nárast výkonu.

Napriek rôznym špekuláciám sa EA/DICE podarilo vydať Mantle aktualizáciu pre Battlefield 4 do konca januára. AMD sa však nepodarilo načas vydať Catalyst 14.1 Beta ovládač nutný pre zapnutie novej API. Aj po vydaní tohto ovládača si veľa užívateľov bude musieť počkať na novší Catalyst ovládač, ktorý prinesie lepšie Mantle optimalizácie pre viac rozšírené Radeon grafické karty. Celé predstavenie Mantle API, ako o ňom píše AMD, má teda trpkú príchuť. Nemožno tiež tvrdiť, že sa AMD podarilo predstaviť Mantle v januári. Je február a Mantle nemôžu aktuálne vyskúšať redakcie ani koncoví užívatelia.

Zdroj: AMD tlačová správa, Battlelog.com

Komentáre (3)
OVERLORD
14.1 sa uz da stiahnut..
maladaptiv
14.1 beta je pre VŠETKY desktopové GCN karty. Pre tie, ktoré su spomínané v článku je to len najviac optimalizované. Ja pri AMD A8 3870K a HD 7850 2GB mám zvýšenie výkony približne 30-40%. Na to že to ešte nie je úplne optimalizované je to skvelé! Pre info kanál AMD graphics na twitteri. https://twitter.com/AMDRadeon
crux2005
Presne to stojí aj v článku.
Pridať nový komentár
TOPlist